10 bodový návod ako schudnúť a vyformovať postavu od Simony Jakubcovej 

Simona Jakubcová si prešla neskutočnou premenou – fyzickou aj psychickou. Dnes je z nej krásna, zdravá a silná žena. Pripravila pre teba 10 rád, ktoré ti pomôžu na ceste za tvojím lepším JA. Dokonalá postava a silná myseľ už nebude pre teba len vzdialeným cieľom, ktorý sa ti nikdy nepodaril dosiahnuť. Poďme spoločne odhaliť 10 rád ako na to! 🙂

1. Neľutuj sa!

Ak sa ti nepáči ako vyzeráš, sprav s tým niečo. Keď budeš len nadávať, zúfať, plakať alebo zvaľovať vinu na niečo/niekoho, tým svoj problém nevyriešiš. Musíš zaťať zuby a začať na sebe makať. Pamätaj na to, že bez práce nie sú koláče (ani sixpack na bruchu).

2. Všetko je v hlave

Ak si myslíš, že to dokážeš, tak to dokážeš. Zo začiatku bude veľmi ťažké prekonávať prvé výzvy, skúšky a pády, ale viem, že ty to zvládneš! Výsledky sa časom dostavia, len musíš chcieť, musíš mať vôľu, nádej a sebazaprenie.

3. Motivuj sa! 

Motivácia netrvá večne. Spomeň si len na tvoje prvé cvičenie. V pondelok si prekypovala nadšením, v stredu si cvičila len sporadicky a v nedeľu si sa s cvičením už na dobro rozlúčila. Udržať myseľ motivovanú, vyžaduje veľké úsilie. Napríklad ani mne sa nechce každý deň cvičiť, ale vtedy si spomeniem, prečo som začala. Pretože chcem byť zdravá, cítiť sa v svojom tele dobre, byť na svoje telo hrdá, čo všetko už fyzicky dokázalo.. A potom sa opäť vrátim k cvičeniu a tréning dokončím. Keď budeš cítiť, že ťa opantáva prvá kríza, pripomeň si dôvody, prečo to robíš, motivujú ťa.

4. Urč si priority

Buď si kúpiš novú kabelku, alebo investuješ peniaze do poriadnej stravy? Tvoj výber záleží od tvojich priorít. Pred každým rozhodnutím, ktoré sa hodláš učiniť sa najprv na chvíľku zastav a popremýšľaj. Potom sa opäť nadýchni a vykonaj svoje rozhodnutie, ktoré si si poriadne premyslela. Ako sa hovorí: „Dva krát meraj a raz rež.“

5. Pevnú vôľu si nevybuduješ zo dňa na deň

Treba na nej od začiatku a neustále pracovať. Nie je to jednoduché, aj ja na nej stále pracujem.  Je veľmi zložité, udržať sa v psychickej pohode počas tvojej dlhej cesty za veľkým úspechom, ak zabúdaš preciťovať i tie malé úspechy. Preto je vhodné, dávať si malé ciele. Môžem ti to znázorniť na príklade s dodržiavaním zdravého jedálnička. Celých 6 dní sa snažíš dodržiavať zdravý štýl stravovania, len posledný deň si dopraješ jeden kúsok horkej čokolády. Síce tvoj návyk na sladké úplne nezmizol, ale si aspoň malý cieľ nejesť sladké celých 6 dní. Postupne sa zbavíš zlozvyku úplne a dosiahneš svoj veľký cieľ.

6. Kritika je tvoj kamarát, neurážaj sa za ňu 

Najmä my, ženy, znášame kritiku veľmi zle. Často nás negatívne názory urazia, ba dokonca ich niekedy aj zle pochopíme a potom sme z toho nešťastné a frustrované. Viem, že sa kritika počúva neraz ťažko, ale ver mi, že práve ona je pre teba výzvou posunúť sa o krok ďalej. Viac na sebe pracovať. Zlepšiť si techniku. Vyformovať si ešte krajšie stehná, zadok, postavu..

7. Naplánuj si svoj týždeň

Jedlo si nachystaj deň dopredu, napíš si cviky, ktoré máš v pláne cvičiť. Je to super vec, keď začínaš so zdravým životným štýlom! Ja mám aj teraz svoj fitness diár, kde si píšem svoje cviky a plány na celý týždeň. Bez neho by som bola stratená.

8. Trpezlivosť ruže prináša

Možno za to môže táto uponáhľaná doba, každý chce všetko hneď. Spomaľ! Aj ja som netrpezlivá a niekedy ma ide roztrhnúť, vtedy sa pokúsim myslieť na niečo iné. Napríklad sa počas tréningu v mysli zameriam na to, aké jedlo si pripravím po tréningu. Rozoberiem celý „plán práce“ – od nákupu, cez samotnú prípravu až po to ako si jedlo vychutnávam. Práve tým, že moja myseľ zostane koncentrovaná, znížim riziko, aby prestala trénovať. Hneď ako v mysli „dovarím či dopečiem“ si zároveň aj odcvičím tréning 🙂 .

9. Koľko do toho vložíš, toľko sa ti vráti

Keď budeš celý týždeň dodržiavať jedálniček a cez víkend budeš vyzerať ako Charlie Harper, tvoje telo sa radikálne nezmení. Ver mi, viem o tom svoje. Fitness je životný štýl, životná cesta. Tie baby s tými super krivkami si odopierajú veci, aby mohli tak vyzerať. Ak chceš niečo dosiahnuť musíš v prvom rade urobiť  veci, čo nechceš, aby si bola bližšie k svojmu cieľu.

10. Staraj sa o seba!

Ak máš dosť času starať sa o iných, tak potom zrejme zanedbávaš seba. Nemyslím tým len výzor, ale aj vnútro 🙂 . Namiesto preberanie televíznych seriáloch, skús prebrať do detailu svoje vnútro. Svoje psychické rozpoloženie. Si so sebou nespokojná? Nájdi príčinu, prečo je to tak! Vôbec nie je sebecké, venovať čas sebapoznávaniu. Uvidíš, ak nájdeš samú seba, objavíš aktivity, ktoré si zamiluješ a budeš robiť to, čo ťa baví, potom sa staneš sa neskutočne šťastnou a silnou ženou hodnú úspechu. Len do toho, zvládneš to!

Pevne verím, že dokonalá postava a silná myseľ už nebude len tvojim snom. Určite ťa Simona svojimi radami inšpirovala a dodala ti kopec odhodlania. Ak by si sa jej však chcela ešte na niečo opýtať, neváhaj ju kontaktovať: 

FB: Simajfit

Instagram: 93sima

 

Zdroj fotiek: SiMa Jakubcová

CATEGORY: Všeobecné, Zdravie

Alžbeta Jánošíková

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *